ΘΕΡΙΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2013
Βιωματικό Εργαστήριο με θέμα:
Προβληματική χρήση Διαδικτύου:
«Σερφάρω, αλλά δε ρισκάρω»
Σε συνεργασία με το παράρτημα Μαθηματικής Εταιρείας Ημαθίας
Σε συνεργασία με τον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ (ΟΚΑΝΑ)
Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, την επικοινωνία, τις αγορές, την ψυχαγωγία. Από μικρή ηλικία τα παιδιά έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και το θεωρούν ως μια αγαπημένη ενασχόλησή τους. Οι δυνατότητες που προσφέρει είναι τεράστιες.
Η αποτελεσματική αξιοποίησή του προϋποθέτει όμως, την ορθή χρήση του. Τα παιδιά στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο πολλές φορές την ημέρα, ενώ η χρήση του μέσω και των κινητών τηλεφώνων, είναι σχεδόν αυτονόητη. Οι νέοι γνωρίζουν τις προκλήσεις όταν χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ωστόσο, όταν αντιμετωπίσουν πρόβλημα δεν γνωρίζουν σε πολλές περιπτώσεις πώς να το αντιμετωπίσουν. Ως εκ τούτου, έχουν αναπτυχθεί δράσεις και προγράμματα που στοχεύουν στη δημιουργία ασφαλέστερων συνθηκών αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Διαδικτύου.
Μια από αυτές τις δράσεις πρόληψης, υλοποιεί και το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας ΠΡΟΣΒΑΣΗ.
Το βιωματικό εργαστήρι απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου και έχει σαν στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης του διαδικτύου, διάρκειας 1 ½ ώρας περίπου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013
• Παρουσίαση του Κέντρου Πρόληψης
• Γνωριμία ομάδας
• Χαρακτηριστικά που ορίζουν την προβληματική χρήση του διαδικτύου σε έναν έφηβο
• Μορφές εξάρτησης
• Τρόποι αντιμετώπισης
• Ασφαλής χρήση Διαδικτύου
Συντονίζουν: Τσολάκη Χριστίνα, Επιστημονικά Υπεύθυνη
Γεωργιάδου Σέβη, Κοινωνική Λειτουργός
Μπασιούρη Φανή, Ψυχολόγος MSc
Γεώργου Σοφία, Κοινωνιολόγος